Czym jest reklamacja?

  • by

Każdy konsument powinien zdawać sobie sprawę z tego, że ma prawo, oczywiście w pewnych określonych sytuacjach, do złożenia reklamacji, jeżeli zakupiony przez niego towar posiada pewne wady i usterki. W rozumieniu prawnym, reklamacja jest żądaniem skierowanym do sprzedawcy, odnoszącym się do niewłaściwej jakości zakupionego produktu bądź niewłaściwie wykonanej usługi. Sutkiem takiego żądania może być jego odrzucenie (jeśli wniosek nie zostanie odpowiednio uzasadniony), bądź częściowa lub całościowa rekompensata poniesionych strat. Co ważne, zgodnie z obowiązującymi w danym momencie przepisami prawa, reklamacja przysługuje również w odniesieniu nie tylko do towarów, ale również i zwierząt. Oczywiście, aby reklamacja została rozpatrzona musi zostać przeprowadzony cały szereg procedur, których nie sposób pominąć. Dopiero po załatwieniu wszelkich formalności strona składająca wniosek o reklamację musi odczekać odpowiednią ilość czasu (przewidzianą przepisami), aby otrzymać pozytywną bądź negatywną decyzję odnoszącą się do jej wniosku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *